Moto GP News

 
 
Dupa calificarile clasei mari, in media italiana au aparut zvonuri legate de o posibila retrogradare a directorului tehnic al team-ului Ducati, Filippo Preziosi. Speculatiile vizeaza o posibila diminuare a rolului detinut de Preziosi in gruparea "glontului din Bologna", decizia fiind in mare parte luata si de grupul Audi, ce anul acesta a preluat concernul italian.
 
Interventia celor de la Audi nu se limiteaza la schimbarea directorului tehnic al Ducati, ci vizeaza o colaborare cu producatorul Suter pentru constructia cadrului modelului Desmosedici, britanicii de la FTR fiind astfel inlocuiti. Modelul GP12 a fost in 2012 echipat cu un cadru dezvoltat de FTR, implicarea financiara a germanilor isi face deja simtita prezenta in evolutia modelului italian.
 
Comparatia din punct de vedere financiar a gigantilor niponi cu Ducati este una cert inegala, Stoner semnala inca din perioada petrecuta alaturi de team-ul italian modesta implicare financiara in dezvoltarea motocicletei pe parcursul unui an. Astfel, interventii majore nefiind aduse motocicletei.
 
Plecarea lui Casey Stoner in 2011 la Honda HRC a insemnat totodata si venirea lui Valentino Rossi la Ducati, la momentul respectiv dezideratul general a fost de a crea o motocicleta facil de pilotat pentru o plaja mai mare de piloti. Multiplele incercari, ajustari, interventii si melanjul conjunctural nu au condus catre o colaborare de succes intre Ducati si Rossi, "divortul" fiind iminent, colaborarea insemnand o reputatie stirbita de ambele parti. 
 

Ramane de vazut in ce masura implicarea grupului Audi va genera succes pentru gruparea "italiana", Andrea Dovizioso este omul ce va prelua fraiele dezvoltarii motocicletei, un risc exista, dar rigoarea germana este posibil sa aduca rezultate, timpul ne va edifica.


SURSA

http://www.gpone.com/index.php/201211108819/Rossi-via-Preziosi-Non-e-affar-mio.html