Prima zi de teste, ce urma sa se desfasoare la Valencia, marca totodata si revenirea lui Valentino Rossi in saua Yamaha dupa doi ani dificili petrecuti alaturi de team-ul Ducati. Vremea a fost capricioasa, ploaia facandu-si aparitia, curiozitatea de a-l vedea pe Rossi in saua M1-ului a fost mare si plana in jurul timpilor scosi de Valentino comparativ cu ceilalti piloti. Rossi a rulat 28 de tururi de pista uda, Lorenzo alegand sa nu iasa pe circuit, team-ul Yamaha a luat decizia de a se deplasa in seara primei zile de teste pe circuitul Motorland Aragon in speranta ca vremea, in aparenta mai propice pentru teste, le va permite sa ruleze pe pista uscata. Restul echipelor au ales sa ramana la Valencia, doar team-ul din Iwata deplasandu-se la Aragon.
Alegerea nu a fost intocmai inspirata, ziua de teste de la Aragon a fost una ratata, ploaia incurcand din nou socotelile celor de la Yamaha. Jorge Lorenzo a rulat cateva tururi suferind un accident usor, fara urmari, iar Rossi nu a bifat nici un tur. In consecinta, curiozitatea inca planeaza puternic in privinta evolutiei lui Rossi comparativ cu ceilalti piloti, urmatoarea ocazie de a-i vedea pe baieti la lucru fiind in testele oficiale de la inceputul lunii februarie.
Desi testele nu au decurs asa cum probabil au sperat pilotii, Valentino a declarat:
"Ieri am rulat 30 de tururi pe pista uda si m-am simtit bine pe motocicleta. Ma bucur ca m-am intors, m-am simtit confortabil pe motocicleta. Era important pentru Yamaha sa rulam pe pista uscata si sa incercam sa intelegem cateva aspecte legate de motocicleta de anul viitor. Dar de asemenea la Aragon a fost imposibil. Acum va trebui sa asteptam pana in februarie."
Astfel, asteptarea se prelungeste, in februarie speram sa ne edificam in privinta capacitatii lui Rossi de a reveni in top. Jorge Lorenzo a fost de asemenea dezamgit de cele doua zile pierdute declarand:
"Cu siguranta, in aceste doua zile am fost ghinionisti in privinta conditiilor meteo si nu am putut rula foarte multe tururi. Era foarte important sa putem testa pentru ca urma sa incercam cateva update-uri pentru sasiu si motor, astfel incat sa oferim cat mai multe date inginerilor pentru a putea lucra in perioada iernii. Acum va trebui sa asteptam urmatorul test."