Daca in privinta alegerii celor de la Yamaha de a se deplasa la Aragon putem spune clar ca a fost neinspirata, team-urile ramase la Valencia au beneficiat in a doua zi si de conditii bune de pista.
Mutarea lui Andrea Dovizioso la Ducati este privita cu mare interes, italianul a fost desemnat sa conduca Ducati in lupta pentru revigorare, implicarea financiara a celor de la Audi generand sperante pentru 2013. Dovizioso este un pilot experimentat, a sosit in 2008 la clasa mare facand parte din echipa Honda satelit JIR, ulterior a pilotat 3 ani pentru team-ul oficial Honda HRC iar anul 2012 l-a regasit in postura de pilot pentru echipa satelit Yamaha Tech3.
Ducati nu a adus la Valencia update-uri majore, modelul GP13 va fi pus la punct pana la inceputul lunii februarie, atunci cand vor avea loc testele de la Sepang, astfel, Dovi a preluat exact motocicleta pe care au pilotat-o Rossi si Hayden de-a lungul campaniei din 2012. Dovizioso a avut ocazia de a testa in conditii de pista uda si a doua zi pista relativ uscata, declarand:
"Am avut la dispozitie doar aproximativ o ora si jumatate de vreme destul de buna, pe alocuri pista fiind uda, in atare conditii mi-a fost destul de greu sa imi creez o impresie a comportamentului motocicletei pe pista uscata. Nu am avut ocazia sa facem multe schimbari, astfel neavand posibilitatea sa setam foarte bine motocicleta."
Totusi timpul in care am rulat a fost unul bun. Desigur, intotdeauna este dificil sa schimbi motocicleta si ai nevoie de timp sa intelegi modul in care trebuie sa o pilotezi."
Vom vedea in ce masura Dovizioso se va adapta pe modelul italian si ce schimbari sunt pregatite pentru anul viitor. Team-ul satelit Ducati Pramac, format din Ben Spies si Andrea Iannone a fost reprezentat numai de italian, americanul recuperandu-se dupa accidentul de la Sepang. Iannone isi face debutul la MotoGP, venind de la Moto2, un pilot ce parca prezinta doua fatete, remarcandu-se prin curse extraordinare dar si prin evolutii extrem de sterse, evident find necesar sa lucreze la capitolul constanta. Dupa cele doua zile de teste acesta a declarat:
"M-am simtit confortabil pilotand motocicleta, iar daca initial team-ul meu a ezitat sa echipeze motocicleta cu slick-uri, am reusit sa obtin timpi destul de buni. Este un aspect pozitiv, acest lucru inseamna ca am fost capabil sa generez destul de rapid o temperatura ridicata in pneuri. Chiar si partea frontala ofera un feed-back bun. Va trebui sa incerc sa exploatez puterea motorului in speta atunci cand accelerez in viraje."
Asteptam de asemenea debutul lui Ben Spies la Sepang, americanul a semnat un contract pe un an cu Ducati Junior team, dupa un 2012 de cosmar in team-ul de uzina Yamaha.
SURSA DECLARATII
http://www.gpone.com/index.php/en/201211148890/Dovizioso-Ducati-Fa-storia-se.html