Moto GP News

 

 

Marc Marquez si Bradley Smith, ambii au urcat la clasa mare in acest an, dar realizarile acestora sunt diferite. Marquez a reusit sa castige campionatul clasei Moto2 in 2012, totodata anul 2011 fiind foarte bun pentru el, castigand 7 curse, dar totusi Stefan Bradl, pilot LCR Honda reusind sa inhate titlul. Posibil si sub anumite presiuni exercitate de Honda, "rookie rule" a fost abolita, permitandu-i spaniolului sa poata fi cooptat direct in echipa de uzina HRC. In cazul in care Casey Stoner nu ar fi decis sa se retraga din motomondial erau toate premizele create pentru a activa in gruparea Honda Gresini primind sprijin de uzina.

Acestea au fost conjuncturile si spaniolul de 19 ani, campion al clasei 125cc si 600cc, a fost antamat pentru 2 ani. Cu siguranta Marquez a crescut foarte mult, este un pilot special si curse precum cea de la Valencia cand a castigat plecand de pe ultimul loc, fiind penalizat in urma incidentului cu Simone Corsi, fac deliciul unui mare campion si posibil pilot ce poate domina urmatoarea decada a motomondialului. Sub bagheta lui Emilio Alzamora, spaniolul va trebui sa isi slefuiasca temperamentul, anul 2012 aducandu-i 3 incidente neplacute, la Qatar cu Thomas Luthi, Catalunya cu Espargaro si ultimul de pe Ricardo Tormo cu Corsi.

Sunt convins ca adrenalina si tineretea inca sunt suverane in pilotajul lui Marquez dar am ferma convingere ca se va tempera si va reusi sa obtina echilibrul necesar pentru a evita situatii extreme. Prima zi de teste a fost compromisa de ploaie, team-ul HRC decizand sa nu il arunce pe Marquez pe o pista uda in prima lui aventura cu modelul RCV213V. Insa a doua zi, conditiile pistei au fost mai bune si Marquez si-a putut face debutul, terminand sesiunea de teste la putin peste o secunda de prima pozitie, ocupata de Dani Pedrosa. Marquez a declarat:

"In final, sunt atat de bucuros! Am asteptat toata ziua ca pista sa se usuce pentru a putea pilota motocicleta, parca a durat cam mult. Am incercat sa-mi adaptez stilul, derivat din pilotajul motocicletelor Moto2 pentru ca diferenta este foarte mare. Sunt multe lucruri de imbunatatit si de incercat, pneul fata este de asemenea diferit fata de cel cu care sunt obisnuit dar principalul este ca am avut un start bun si atmosfera in echipa este foarte buna."

Marquez pare un pilot ce se adapteaza foarte rapid, iar daca sezonul 2013 va fi incununat cu podium-uri sau cu victorii ramane de vazut.

In schimb, Bradley Smith vine la clasa mare semnand un contract cu team-ul satelit Yamaha Tech3 patronat de Herve Poncharal, neavand rezultate notabile, practic alegerea boss-ului francez fiind cel putin surprinzatoare. Smith a fost preferat in fata unor piloti care au cochetat cu podium-ul, precum Scott Redding si evident Pol Espargaro, pilot ce a terminat sezonul pe locul 2. Englezul a terminat sesiunea de teste pe locul 11, la 2.2 sec de leader-ul Pedrosa.

"Evident, motocicleta este complet diferita fata de tot ceea ce am pilotat pana acum, dar este o masinarie extraordinara. Puterea este de asemenea incredibila si pe pista uscata, atunci cand am rulat pentru prima oara, eram dominat de un zambet mare." 

Urmatoarele sesiuni de teste vor fi esentiale pentru progresul debutantilor in incercarea de a se adapta si a intelege mai bine pilotajul bolidului de clasa mare.

 

SURSA DECLARATII

http://www.crash.net/motogp/news/186109/1/marc_marquez_on_the_pace_in_first_motogp_test.html