Intr-un interviu acordat pentru Speed TV, Rossi afirma ca a incerca sa copieze Yamaha ar fi drumul pierzaniei subliniind caracterul diferit al Ducati-ului si ca ar trebui sa readuca in lumina vechiul stil de pilotaj, cert mai agresiv, utilizat in perioada motoarelor in 2 timpi, 500cc.
Sezonul 2011 s-a deschis in luminile circuitului din Qatar, prima cursa fiind castigata de Casey Stoner, Rossi terminand prima cursa pentru Ducati pe locul 7. Preziosi a declarat conform Sportmediaset ca scopul pe termen scurt este de a aduce modificarile necesare pentru a obtine o livrare mai lineara a puterii motorului in speta pe viraje, crescand astfel manevrabilitatea motocicletei.
Rossi a testat modelul GP12 in aprilie, iar dupa 4 etape de campionat, mai exact la Assen, in Olanda, team-ul Ducati a intervenit cu modificari la modelul GP11 “imprumutate” din GP12 sau mai exact adaptate avand in vedere capacitatea cilindrica diferita. Rossi sublinia ca sunt imbunatatiri clare aduse o data cu modelul 2012 si cel mai probabil in incercarea de a salva sezonul, solutia vizata a fost o evolutie timpurie a modelului GP11, sau poate mai bine spus un hibrid intre cele doua modele. Preziosi a adus astfel un arbore cotit modficat pentru a imprima motorului o cursa mai scurta respectiv o furca spate modificata, in pofida acestor schimbari Rossi a terminat cursa pe locul 4, respectiv la Mugello locul 6.
Circuitul de la Sachsenring a adus o alta contraperformanta, Valentino clasandu-se dupa calificari pe locul 16, astfel discutiile legate de eficienta modificarilor aduse la Assen s-au reluat. Lipsa de incredere in partea frontala este hiba versiunii modificate GP11.1, similar precum la vechea versiune, modificarea a fost realizata pentru ca s-a simtit o imbunatatire in modelul GP12, totusi natura acestei evolutii pozitive constand mai mult in capacitatea cilindrica crescuta. Astfel, beneficiind de un cuplu mai mare si o acceleratie mai violenta, precizia intrarii in viraj este mai putin importanta, Rossi afirmand ca poate utiliza puterea motocicletei GP12 pentru a incarca partea fromtala si a obtine o aderenta mai mare a pneului fata, astfel pilotul obtinand feed-back-ul necesar pentru a rula mai rapid in viraje. Modificarile aplicate motorului de 800cc nu au furnizat feed-back-ul asteptat, motorul neavand suficient cuplu pentru a genera temperatura necesara in pneuri, astfel incat riscul asumat nu a fost unul castigator.
In August, pulblicatia Moto-Journal afirma intr-un articol ca Ducati ar urma sa sa construiasca un cadru din aluminiu, astfel pasind pe poteca constructorilor japonezi si totodata incercand sa se edifice daca intr-adevar este solutia pentru problemele semnalate de pilotii constructorului Italian.
Testul de la Brno a vizat mai mult, dupa cum afirma Preziosi, directia pe care trebuie sa o aleaga pentru viitor in dezvoltarea motocicletei, setari ce au vizat distributia greutatii, centrul de greutate. Un aspect era foarte clar, Ducati nu se mai concentra pe sezonul in curs ci incerca sa creeze fundalul teoretic pentru dezvoltarea motocicletei in sezonul 2012. In week-end-ul de cursa de la Indianapolis, Rossi reitera necesitatea solutionarii problemei legata de feed-back-ul partii frontale, specifica totodata necesitatea identificarii caii corecte de urmat pentru modelul 2012 precizand ca Preziosi propune cateva idei noi iar rolul lui este de a stabili un feed-back precis.
Testul de la Mugello din Septembrie se pare ca a fost concentrat pe noul sasiu adus de italieni si de asemenea pe setari de ordin electronic, concret nu au fost dezvaluite componentele testate, Rossi afirmand ca au fost testate elemente ce pot imbunatati comportamentul motocicletei in viraje. La Aragon, speculatiile au fost confirmate, Ducati anuntand schimbarea subcadrului din carbon cu unul din aluminiu. Entuziasmul a fost moderat, noua componenta neaducand rezultate semnificative, subcadrul de aluminiu a necesitat modificari in adaptarea pentru motor iar datorita regulii de 6 motoare alocate pentru fiecare team, au fost penalizati pentru utilizarea unui al 7-lea motor prin a porni de pe linia pit-urilor la 10 secunde dupa startul cursei.
Dupa cursa, Rossi si-a afirmat ingrijorarea mentionand ca dupa toata avalansa de modificari realizate nu se simt imbunatatiri semnificative si poate cu adevarat inca nu au reusit sa identifice problema. Inca o data, dupa o multitudine de modificari aduse iesea in evident incompatibilitatea dintre motocileta si pilot.
Un sezon de uitat pentru Rossi, un sezon in care s-a regasit intr-o situatie alambicata, dominata de schimbari aduse prototipului italian, sezon in care s-a zbatut sa creeze o motocicleta pe care sa o poata intelege, un an in care directia pozitiva a fost doar o iluzie si care urma sa se finalizeze cu testul de la Valencia, test in care Ducati introduce un cadru veritabil din aluminiu.
SURSE
http://www.motomatters.com/news/2011/08/18/ducati_building_aluminium_chassis_as_par.html
http://www.motomatters.com/news/2011/08/26/rossi_and_hayden_on_changes_for_ducati_g.html
http://www.motomatters.com/press_release/2011/09/08/the_ducati_rossi_mugello_test_official_p.html
http://www.gpone.com/index.php/201109154845/Aragon-debutta-la-Ducati-in-alluminio.html