Moto GP News

 
 
 
In August 2010, Valentino Rossi a anuntat semnarea unui contract pe o perioada de 2 ani cu team-ul Ducati, mutare ce a fost privita cu mare interes atat de fani cat si de media internationala de specialitate. Am construit acest articol ca o retrospectiva a colaborarii dintre Rossi si Ducati bazandu-ma pe arhive de articole din diverse publicatii de specialitate.
 
Inceputul acestei colaborari cimenta in primul rand visul italian, cel mai bun pilot italian pilotand cea mai buna motocicleta italiana. Pentru Rossi, a castiga un titlu cu Ducati ar fi insemnat definitiva consacrare si includere in cartile de istorie ale motociclismului modern. Potentialul cert exista, respectiv Rossi ar fi avut ocazia de a castiga la clasa mare cu 3 producatori diferiti si sa se apropie de recordul de victorii detinut de Giacomo Agostini, 122 fata de 105 Rossi.
 
Miza a fost mare si pentru Ducati, in 2007, Stoner a cucerit primul titlu mondial la clasa mare pentru constructorul bolognez marsand in acel sezon, Stoner castigand 10 curse. Urmatorii ani au adus un relativ declin pentru Ducati, Stoner a incheiat anul 2008 pe locul 2, 2009 locul 4, respectiv 2010 locul 4. Cel putin in mainile lui Stoner, Ducati-ul era o motocicleta ce castiga curse, chiar daca din 2007 si pana in 2010 cand Stoner a trecut in tabara celor de la Repsol Honda, numarul de curse castigate in fiecare an s-a diminuat. De asemenea, un alt aspect important, singurul pilot ce imblanzise Desmosedici-ul era Stoner, Marco Melandri a esuat in 2008 iar Nicky Hayden, cooptat in 2009, nu a reusit sa performeze. Burgess prematur a declarat in 2010 ca va avea nevoie de doar 80sec pentru a solutiona problemele Ducati-ului, o declaratie ce trada poate un optimism exacerbat. Dupa cum timpul urma sa demonstreze lucrurile din pacate au fost cu mult mai alambicate.
 
Ce oare califica un pilot ca fiind complet? Probabil ca mult contribuie si capacitatea de adaptare pe arhitecturi de motoare diferite, Rossi a castigat la clasele 125cc, 250cc, 500cc, 990cc si 800cc, am fi putut interpreta la momentul respectiv ca urma sa finalizeze cu suces provocarea de a deveni campion si cu Ducati, dublat si de faptul ca reusise impreuna cu Masao Furusawa si team-ul propriu sa transforme Yamaha in 2004 intr-o motocicleta castigatoare. De la motoare in 2 timpi la motoare in 4 timpi si 5 cilindree diferite, Rossi castigase la fiecare clasa.
 
Cursa de la Valencia 2010 a fost ultima in saua Yamaha, Rossi a terminat pe 3, iar ziua imediat urmatoare a marcat debutul in saua Ducati-ului, a fost un moment mult asteptat, din pacate Rossi a terminat sesiunea de teste la 1,7 sec fata de primul loc. Dupa cum media a comentat, parca un impostor i-ar fi subtilizat echipamentul lui Rossi si ar fi participat la sesiunea de teste. Ingrijorarea s-a manifestat chiar din nucleul “glontului din Bologna” dupa cum a declarat Preziosi, lipsa increderii lui Rossi in partea frontala fiind unul dintre aspectele vizate, astfel nefiind capabil sa exploteze stilul de pilotaj concentrat pe o franare cat mai tarzie si  viteza in viraj mare.
 
In Ianuarie 2011, Preziosi a declarat ca modelul GP11 va suferi modificari majore orientate catre  imblanzirea caracterului motocicletei italiene, respectiv modificari aduse pozitiei subcadrului, o furca spate noua, furca fata de 42mm, modificari aduse motorului menite sa diminueze din agresivitatea livrarii puterii la sol si de asemenea cateva modificari de ordin electronic aduse controlului tractiunii si anti-wheelie.
 
In pofida multiplelor modificari anuntate, testele de la Sepang au generat motive clare de ingrijorare, Rossi regasindu-se la 1.8 secunde de leader insistand ca nu reuseste sa piloteze GP11-le asa cum si-ar dori. Vale a semnalat ca problema se regaseste in viraje, nereusind sa imprime motocicletei trasa dorita, astfel incat pierde destul de mult timp decelerand mai devreme decat ar trebui pentru pentru a putea pune motocicleta pe trasa.
 
In urmatoarele articole voi prezenta o retrospectiva a anului 2011 respectiv 2012 privind colaborarea dintre Valentino Rossi si Ducati.

 

SURSE

http://www.motomatters.com/news/2011/01/12/ducati_confirms_major_changes_to_desmose.html

http://www.motomatters.com/news/2011/02/25/2011_motogp_sepang_2_day_3_round_up_be_a.html