Antrenamentele cu numarul doi au continuat in acelasi registru, precum in prima sesiune, motocicletele Honda au dezvoltat un avantaj clar fata de rivalii de la Yamaha. Marc Maquez pare a fi omul de batut in aceasta a doua etapa a motomondialului, sustinuta pe proaspatul circuit al Americilor. Desi este debutant la clasa regina, tanarul spaniol pare a fi capabil in a inregistra prima victorie la clasa mare. Pilotii echipei de uzina Yamaha, Lorenzo si Rossi, au acuzat lipsa de aderenta, nereusind sa imbunatateasca consistent timpii fata de pilotii Honda. Inca nu ne putem edifica, excluzandu-l pe Marquez, in privinta sanselor celorlalti piloti la podium, in acest sens urmatoarele sesiuni de antrenamente vor fi decisive .
Marquez a declarat ca este multumit dupa cele doua sesiuni de antrenamente, desi sunt doar sesiuni de antrenamente, rezultatele obtinute sunt importante. Spaniolul crede ca nivelul de aderenta se va imbunatati treptat si spera sa-si imbunateasca timpii in urmatoarele sesiuni.
Dani Pedrosa, clasat pe locul doi, la 0.554sec, si-a manifestat nemultumirea in privinta nivelului de aderenta al pistei, intampinand dificultati in abordarea virajelor si in speta privind gradul de inclinatie al motocicletei in viraje. De asemenea, Pedrosa spera ca pana la momentul cursei, pista sa obtina nivelul necesar de aderenta.
Stefan Bradl, pilotul german de la team-ul satelit LCR Honda a avut o sesiune pozitiva, clasandu-se pe locul trei, la 1.142sec. Sprijinul de uzina si deja experienta de un an de zile acumulata la clasa mare incep sa dea roade, chiar daca germanul inca nu a bifat un podium. Poate si avand avantajul participarii la testul privat sustinut in presezon alaturi de Honda si Yamaha, germanul a avut o evolutie buna, declarand ca nivelul scazut de aderenta l-a impiedicat sa utilizeze datele din test pentru a intelege mai bine circuitul.
Campionul mondial Jorge Lorenzo s-a declarat surpins ca in prima sesiune a fost relativ aproape de timpii lui Marquez, dar in a doua sesiune, desi pista s-a prezentat in conditii mai bune, nu a reusit sa imbunatateasca timpii in ritmul pilotilor Honda, finalizand astfel sesiunea pe locul patru, la 1.606 sec. Lorenzo, observand comportamentul motocicletelor Honda, a constatat ca rivalii team-ului japonez pot vira mult mai rapid si de asemenea, pot deschide “gazul” mai rapid. Spaniolul este totusi pozitiv afirmand ca orice este posibil si vor incerca sa gaseasca setarea potrivita pentru a se putea apropia de leader.
Valentino Rossi a terminat cea de-a doua sesiune de antrenamente pe locul cinci, la 1.837sec, italianul s-a declarat multumit pentru ca a reusit sa-si imbunatateasca timpii, respectiv a fost aproape de Jorge, la aproximativ doua zecimi. Valentino a spus ca pilotii ca Honda au fost foarte rapizi desi a sperat sa poate fi mai aproape de acestia, multiplul campion mondial a afirmat ca in speta Marquez este foarte rapid, respectiv Pedrosa si Bradl sunt mai rapizi decat pilotii Yamaha, va incerca sa reduca decalajul, comparativ cu prima cursa, situatia va fi mult mai dificila.
Tandemul Ducati, format din Andrea Dovizioso si Nicky Hayden, s-a clasat pe sapte respectiv noua, Dovizioso la 2.205sec respectiv Hayden la 2.668sec, pilotii constructorului italian s-au declarat incantati de circuit dar ambii au acuzat nivelul scazut de aderenta.
Nivelul scazut de aderenta pare a fi “calcaiul lui Ahile” in privinta acestui circuit pentru majoritatea pilotilor, lucrurile nu sunt sub nicio forma stabilite, cursa poate sa implice surprize si doar speram sa avem parte de spectacol.
SURSE
http://www.crash.net/motogp/news/190061/1/austin_motogp_marquez_top_and_eager_to_improve.html
http://www.crash.net/motogp/news/190063/1/austin_motogp_lorenzo_explains_honda_gains.html
http://www.crash.net/motogp/news/190074/1/austin_motogp_hayden_playing_catch-up_in_austin.html