Motomondialul a aterizat pe circuitul de mare traditie din Franta, Le Mans, un circuit unde vremea este in mare masura actorul principal, instabilitatea meteorologica bine cunoscuta putand influenta evolutia pilotilor, totodata prezinta potentialul de a crea mari surprize. Ploaia si-a facut aparitia sporadic in primele doua sesiuni de antrenamente, dar pilotii de la clasa mare au fost totusi privati de conditii pline de vicistitudine, circuitul prezentandu-se in conditii relativ ideale, pilotii echipand prototipurile cu pneuri slick.
Dani Pedrosa ( Repsol Honda ) a stabilit in ambele sesiuni de antrenamente libere timpul reper, iar a doua sesiune a adus o “dubla” a pilotilor de uzina Honda, Marc Marquez ( Repsol Honda ) terminand pe locul doi. Timpul stabilit de Pedrosa a fost 1m 34.035sec, Marquez venind aproape, la 0.134sec, Valentino Rossi ( Yamaha ) a terminat sesiunea a doua la 0.138sec, acompaniat de campionul mondial in exercitiu, Jorge Lorenzo ( Yamaha ), la 0.166sec de leader.
Stefan Bradl ( Honda LCR ) a terminat sesiunea a doua de calificari in pozitia a cincea, la 0.264sec, urmat de britanicul Cal Crutchlow ( Yamaha Tech3 ), la o diferenta de 0.477sec. Primul prototip Ducati s-a clasat pe locul sase, Andrea Dovizioso, la 0.543sec, urmat de coechiperul sau, Nicky Hayden, la 0.555sec.
Diferentele in top 10 sunt de o secunda, cel putin, conform calculelor, cursa prezinta un mare potential de a fi animata, spectaculoasa. Sambata, vremea se anunta a fi ploioasa, actualul clasament putandu-se dovedi a fi foarte important in stabilirea grilei de start, in conditiile in care sesiunile de sambata se vor desfasura pe circuit umed.
Daca in schimb, Le Mans ne va rezerva un circuit uscat, putem preconiza un spectacol frumos. Primele trei curse ne-au rezervat un castigator diferit, campionatul se afla in stadiu incipient, dar fiecare punct este important iar lupta pentru suprematie va fi dificila pentru orice pilot ce va fi angrenat in lupta pentru titlu.
FP2
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 34.035s
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 34.169s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 34.173s
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 34.201s
5. Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 1m 34.299s
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 34.512s
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 34.578s
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 34.590s
9. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 34.739s
10. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 35.045s
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 35.362s
12. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 35.433s
13. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 35.447s
14. Michele Pirro ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 35.864s
15. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 35.940s
16. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 36.449s
17. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 36.643s
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 36.759s
19. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 36.764s
20. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 36.821s
21. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 37.104s
22. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 37.878s
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 38.023s
24. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 38.818s
* Standard ECU.
Fastest FP1 time:
Dani Pedrosa ESP Honda 1m 34.645s
Official Le Mans MotoGP records:
Best lap:
Dani Pedrosa ESP Honda 1m 32.647s (2008)
Fastest race lap:
Dani Pedrosa ESP Honda 1m 33.617s (2011)
FP1