Moto GP News

Motomondialul revine in acest week-end in atentia noastra pe circuitul de marca din Italia, Mugello. In pofida unei prognoze defavorabile, vremea si-a aratat coltii decat in cursul diminetii de vineri, sesiunile de calificari de sambata derulandu-se in conditii optime pentru pilotaj. Deplasarea de la Mugello a fost marcata de incidente, in speta pentru Marc Marquez (Repsol Honda), ce a suferit un accident violent la capatul liniei drepte, din fericire, un accident ce a ramas fara urmari majore pentru campionul clasei Moto2. Spaniolul a fost investigat la Clinica Mobile si urmarile accidentului au constat intr-o contuzie la barbie si o minora problema la umar.
 
Noul format al calificarilor a fost primit cu relative rezerve, dar usor usor, familia fanilor sportului pe doua roti se bucura de un spectacol sporit, in speta datorat intervalului compactat de 15 minute in care pilotii sunt sub presiune pentru a obtine un loc fruntas pe grila.

Prima sesiune de antrenamente l-a regasit in top pe Marc Marquez, o sesiune desfasurata in conditii mixte, pista nefiind optima pentru timpi apropiati de cei realizati pe un circuit uscat. A doua sesiune de antrenamente s-a derulat pe o pista apropiata de conditiile optime, team-ul Yamaha dominand sesiunea FP2, intr-un duet care, intr-un stadiu incipient al week-end-ului putea sa anunte o potentiala dominatie, in conditiile in care Honda afisa un vadit avans de performanta in cursele anterioare.

Sesiunea de calificari a adus spectacol, Dani Pedrosa (Repsol Honda), a reusit sa isi asigure pole position-ul in ultimul tur, declasandu-l astfel pe Jorge Lorenzo (Yamaha), care parea ca isi asigurase pole-ul, campionul mondial finalizand astfel pe locul doi. Andrea Dovizioso ( Ducati Team) va porni din prima grila, locul trei, iar astfel, Ducati reuseste sa obtina rezultate, poate nesperate la inceput de sezon, implicarea si dezvoltarea mobilizata de colaborarea cu Audi Group generand efecte pozitive in segmentul perfomantei.

In pofida unei cazaturi suferite la jumatatea sesiunii de calificari,  Cal Crutchlow ( Yamaha Tech3 ) a reusit o performanta notabila in conditiile in care a fost nevoit sa utilizeze motocicleta de rezerva, obtinand astfel un rezultat foarte bun, totodata intarind convingerea generala, conform careia, britanicul merita cert un prototip de uzina. Desigur, nu este singurul exemplu ce il recomanda pe Crutchlow ca si pilot ce prin rezultate si potential, poate sa obtina mult mai mult daca I se va oferi ocazia de a pilota un prototip, in speta Honda sau Yamaha.

Germanul Bradl ( LCR Honda ), beneficiaza anul acesta de sprijinul uzinei, primele curse nu au adus pentru Bradl satisfactia unui podium, cursele din Qatar si Jerez finalizandu-se nefericit prin cazaturi, respectiv cursa de la COTA  i-a adus locul cinci si ultima cursa i-a adus locul zece. Germanul este creditat de gigantul nipon Honda cu un plus de incredere, in mod cert este momentul ca Bradl sa confirme, in conditiile in care Marquez este un profan al clasei mari,  cel putin pe hartie, dar empiric, Marquez l-a desfiintat pe german.

Marc Marquez a finalizat sesiunea de calificari pe locul sase, dominat probabil de cele doua cazaturi suferite, spaniolul, vizibil afectat de incidente, a reusit o clasare buna, evident, prezentand un potential intrinsec pilotajului de a se clasa pe o pozitie superioara raportat la locul de calificare.

Speranta italienilor, multiplul campion mondial, Valentino Rossi, a terminat sesiunea de calificari pe locul sapte, mult sub asteptari, in pofida cochetarii cu locul trei si patru. Pentru Rossi, este un moment crucial,  se afla pe circuitul atat de familiar, chiar si prin desenul castii semnaleaza decalajul fata de leaderi. Asteptam declicul doctorului, care are un potential de a se produce la Mugello, sau va fi estompat prin evolutia rivalilor. Ziua cursei va dezvalui o alta poveste, speram ca spectacolul sa prevaleze si iubitorii motorsportului sa se bucure de etapa italiana, indifferent de castigatorul acesteia.