Moto GP News

Ziua cursei promitea spectacol, Pedrosa si Lorenzo fiind favoriti, respectiv Rossi si Marquez, in pofida locurilor sapte si sase pe grila de start, atentau la primele pozitii. Pentru Jorge Lorenzo, cursa de la Mugello era foarte importanta, in conditiile in care pilotii Repsol Honda dominasera ultimele doua curse, campionul mondial in exercitiu era constient de importanta castigarii cursei pentru a-si pastra sansele la titlu.

Dani Pedrosa a plecat din pole position, dar Lorenzo a reusit rapid sa preia fraiele cursei, in al treilea viraj, Valentino Rossi a fost scos din cursa de Alvaro Bautista, rapindu-I italianului speranta de a realiza o cursa buna si astfel poate reusind sa obtina declicul necesar pentru a reveni in top. In pofida neglijentei lui Bautista, incidentul a fost considerat de catre Directia de Cursa ca nefiind generat de catre o manevra periculoasa a spaniolului de la Gresini Honda.

Rossi si Bautista au analizat impreuna incidentul, declaratiile ambilor fiind in limitele sportivitatii, accidentul nefiind dominat de acuze dure din partea pilotilor. Cert este ca Valentino a pierdut sansa de a obtine un rezultat bun in cursa de casa.  

La varful cursei, Jorge Lorenzo incerca sa se distanteze de pilotii Repsol Honda, Pedrosa si Marquez, iar dupa 13 tururi, campionul mondial, pilotand excelent, a reusit sa se desprinda in castigator. Pedrosa si Marquez au ramas in lupta pentru locul doi, campionul Moto2 reusind sa il depaseasca pe Pedrosa cu cateva tururi inainte de final si se indrepta catre un nou rezultat de exceptie. Din pacate pentru Marquez, cu trei tururi inainte de final, a pierdut controlul motocicletei, iar Cal Crutchlow a reusit astfel sa urce pe ultima treapta a podium-ului.

Stefan Bradl a finalizat cursa pe locul patru, urmat fiind de gruparea glonului din Bologna, Ducati, Dovizioso si Hayden. Pentru Ducati, expectantele au fost mai mari, mai ales in conditiile obtinerii locului trei pe grila de catre Andrea Dovizioso.  Pilotul de teste Ducati Team, Michele Pirro, invitat ca wild card, a terminat pe locul sapte, primul CRT-ist, asa cum ne-a obisnuit, fiind Aleix Espargaro, pe locul opt.

In campionat, Dani Pedrosa isi pastreaza primul loc, urmat de Jorge Lorenzo si Marc Marquez. Campionatul se incinge astfel, etapa urmatoare desfasurandu-se pe circuitul din Spania, Montmello. Motomondialul a castigat un nou pilot, Marc Marquez, spaniolul impresionand inca o data in pofida cazaturii, anul acesta se contureaza o lupta pentru suprematie intre Pedrosa si Lorenzo, un important arbitru un lupta pentru titlu poate fi Marquez iar Rossi in mod cert nu si-a spus inca ultimul cuvant. 

REZULTATE CURSA   

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 41m 39.733s
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 45.133s
3. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41m 46.145s
4. Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 41m 59.054s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 41m 59.273s
6. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 42m 6.054s
7. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 42m 17.877s
8. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 42m 19.535s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 19.976s
10. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 42m 28.125s
11. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 42m 28.213s
12. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 42m 53.441s
13. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 42m 54.334s
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 43m 0.982s
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 43m 5.471s
16. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 43m 7.072s
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 43m 7.491s
18. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 43m 24.157s
19. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 43m 24.960s

DNF:
Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V)
Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*
Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)*
Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V)
* Standard ECU.

Pole position:
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1m 47.157s

Official Mugello MotoGp records:
Best lap: 
Dani Pedrosa ESP Honda 1m 47.284s (2012)
Fastest race lap:
Dani Pedrosa ESP Honda 1m 47.705s (2012)