Moto GP News

Cursa de la Laguna Seca propunea, luand in considerare evolutia pilotilor atat in antrenamente cat si in calificari, doi favoriti, Marc Marquez ( Repsol Honda) si Stefan Bradl ( LCR Honda ). Valentino Rossi afirmase dupa sesiunea de calificari, ca nu a reusit sa gaseasca ritmul necesar de cursa pentru a putea emite pretentii reale la victorie. Dani Pedrosa si Jorge Lorenzo au decis sa participe in cursa americana, desi nu sunt total refacuti dupa ce au suferit accidentari serioase la clavicula, Jorge fiind supus unei a doua interventie in urma cu o saptamana dupa recidiva.
Valentino Rossi ( Yamaha ) a avut un start foarte bun, reusind sa castige doua pozitii, primul viraj regasindu-l pe locul doi, iar Bradl a reusit sa-si fructifice primul podium la clasa mare, conducand cursa si confirmand astfel evolutia din week-end. Stefan Bradl, cu un ritm superior, si-a conservat prima pozitie, Rossi fiind depasit dupa cateva tururi de Marc Marquez, iar tanarul spaniol a inceput cursa de urmarire a lui Bradl. Depasirea lui Marquez in “Corckscrew” a reamintit puternic de momentul Laguna Seca 2008, atunci cand Rossi a castigat in fata lui Stoner, picanteria cursei fiind depasirea la limita realizata de Vale in infamul viraj, cu siguranta, cel mai spectaculos, un viraj cu o diferenta de nivel de aproximativ 10 metri.

Valentino nu a reusit sa mentina ritmul cu Bradl si Marquez, cei doi punand trei secunde fata de al doilea pluton. Alvaro Bautista ( Honda Gresini ) a reusit sa reduca din decalajul fata de Rossi, anuntand astfel un duel, ce urma sa se poarte pana la finalul cursei. Dani Pedrosa ( Repsol Honda ) l-a depasit pe Jorge Lorenzo ( Yamaha ), ajungand pana pe locul cinci, dar afectat si de accidentare, Pedrosa, cu toate eforturile depuse, nu a putut sa reduca din decalajul fata de Rossi si Bautista. Cal Crutchlow ( Yamaha Monster ) nu a mai reusit o cursa la fel de buna precum precedentele, finalizand pe locul sapte.

Marquez a venit destul de rapid in plasa lui Bradl reusind relativ usor sa-l depaseasca pe german si sa isi asigure astfel a doua victorie consecutiva la clasa mare in anul de debut si conducand astfel campionatul cu 16 puncte inaintea pauzei de vara. Finalul cursei a mai propus decat un singur duel, Rossi-Bautista, mai ales in conditiile in care cei doi au avut parte de trafic, pilotii CRT fiind depasiti cu un tur, in conditiile in care Laguna Seca este un circuit spectaculos dar cu un tur de circuit scurt. Valentino a reusit sa isi adjudece duelul cu un avans de sub o zecime de secunda, reusind clasarea pe ultima pozitie a podium-ului. Dani Pedrosa a terminat pe locul cinci si campionul mondial in exercitiu, Jorge Lorenzo, a terminat pe locul sase, pilotii Ducati de uzina, Andrea Dovizioso si Nicky Hayden, au terminat pe locurile opt respectiv noua.

Marquez intra in pauza de vara leader, realizand pana in acest moment o jumatate de sezon de vis, campionul Moto2 finalizand pe podium in opt din noua curse, doar in cursa de la Mugello semnand un abandon in momentul in care era pe un loc de podium. Principalii candidati la titlu, cel putin la inceput de sezon, Pedrosa si Lorenzo, au un in Marquez o concurenta serioasa in lupta pentru titlu, sezonul pare in orice caz animat, intre primii cinci piloti din clasament fiind 47 de puncte.

In parc ferme, Rossi l-a felicitat si l-a imbratisat pe Marquez, italianul neafisand nicio urma de ranchiuna pentru depasirea aplicata de Marc in “corckscrew”, iar asa cum declara in urma cu o saptamana, dupa cursa de la Sachsenring, “the little bastard will be fast at Laguna Seca”, Marquez nu numai ca a fost rapid, dar si-a adjudecat victoria.

Zvonistica ce plana in privinta lui Bradl pentru sezonul viitor pare ca i-a dat aripi, asocierea lui Lucio Cecchinelo cu Cal Crutchlow intr-o posibila colaborare pentru sezonul 2014, l-a propulsat pe german pana pe locul doi, ramane de vazut daca Bradl va continua sezonul in aceeasi maniera. Valentino Rossi nu a reusit sa gaseasca inca antidotul pentru Marquez, italianul a declarat ca trebuie sa faca pasi importanti pentru a putea intra in lupta pentru titlu, in orice caz, multipul campion mondial poate arbitra finele sezonului in deciderea campionului pentru sezonul 2013.  

 

REZULTATE CURSA


1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44m 0.695s
2. Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 44m 2.993s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 44m 5.193s
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44m 5.252s
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44m 9.952s
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 44m 13.665s
7. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44m 15.999s
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 44m 34.658s
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 44m 34.824s
10. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 45m 3.064s
11. Alex De Angelis RSM Ignite Pramac Racing (GP13) 45m 3.299s
12. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 45m 4.288s
13. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 45m 21.145s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) +1 lap
15. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) +1 lap
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* +1 lap
17. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) +l lap
18. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* +1 lap
Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) DNF
Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) DNF
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) DNF
Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* DNF
Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* DNF