S-a nascut in Italia la Urbino, pe 16 februarie 1979, Valentino Rossi este pilotul care a marcat ultima decada si jumatate a motociclismului profesionist,  detinatorul a 9 titluri mondiale la clasele 125cc, 250cc, 500cc, 990cc si 800cc. Inca de la o varsta frageda a pilotat karturi, ulterior trecand la cursele de minimoto.

1996 / 1997

125cc APRILIA

Sub indrumarea si pasiunea mostenita de la Graziano Rossi, tatal lui Valentino, a debutat in campionatul mondial in 1996 la clasa 125cc, pilotand o motocicleta Aprilia la echipa Team Scuderia AGV, terminand sezonul de debut pe locul 11, obtinand prima victorie pe circuitul Brno in Cehia. In 1997, Valentino a dominat campionatul castigand 11 curse, astfel intrand in posesia primului titlu de campion.   

1998 / 1999

250cc APRILIA

Anul 1998 a marcat debutul la clasa 250cc, pilotand pentru echipa Nastro Azzurro Aprilia in ambele sezoane, Rossi s-a adaptat destul de rapid si in pofida a 5 abandonuri, a reusit sa termine campionatul postura de vicecampion, castigand 5 curse. In 1999, Rossi resuseste sa castige cel de-al doilea titlu mondial, colectand 9 victorii si 3 clasari pe podium.

2000 / 2001

500cc HONDA

In anul 2000 face saltul la clasa regina, pilotand pentru team-ul Honda Nastro Azzurro, precum anii precedenti au demonstrat, Valentino a avut nevoie doar de un an pentru adaptarea la cilindreea de 500, astfel terminand pe locul 2. Anul  2000  marcheaza si inceputul colaborarii cu inginerul lui Mick Doohan, Jeremy Burgess.   Castiga cel de-al treilea titlu in 2001, totalizand 11 victorii si 2 clasari pe podium. Totodata, trecerea la clasa regina cimenteaza si rivalitatea dintre Rossi si Max Biaggi.

MOTO GP

Anul 2002 aduce o schimbare majora, realizandu-se tranzitia de la motoarele in 2 timpi, 500cc la motoarele in 4 timpi, 990cc. Pe parcursul anului 2002, motoarele in 2 timpi si cele in 4 timpi au concurat in paralel, motoarele in 2 timpi urmand a fi eliminate complet in 2003, grila fiind integral constituita din motoare in 4 timpi.

2002 / 2003 

990cc  REPSOL HONDA 

Cooptat in echipa de uzina REPSOL HONDA, anul 2002 se dovedeste a fi extrem de prodigios, Valentino cumuland 11 victorii, 4 locuri 2 si un abandon, astfel castigand intr-o maniera categorica primul titlu pus in joc la proaspata clasa 990cc. In 2003, Rossi a continuat dominatia in motomondialul de viteza, castigand 9 curse si clasandu-se in fiecare etapa de campionat pe podium, acaparand astfel cel de-al 5-lea titlu.
 
Mutarea neasteptata a survenit in 2003 pe finele sezonului, atunci cand Rossi a anuntat ca va parasi REPSOL HONDA in favoarea echipei de uzina YAMAHA , un team ce era tehnic inferior la momentul respectiv fata de HONDA, astfel incat mutarea lui Valentino clar a produs valuri in paddock si in media. Rossi a afirmat la momentul respectiv ca pilotul prevaleaza si nu materialul tehnic, in atare conditii, putini au fost cei care l-au mai creditat cu prima sansa la castigarea campionatului in 2004.

2004 / 2010

990cc / 800cc YAMAHA

Acomodarea  la Yamaha s-a realizat si cu marele aport al lui Masao Furusawa, geniul din Iwata, astfel incat in 2004 la Welkom, Africa de Sud, Valentino a castigat prima cursa cu Yamaha. In pofida unui motor mai slab ca si putere fata de Honda, dar profitand de manevrabilitatea crescuta, Rossi a reusit sa compenseze deficitul si a colectat 9 victorii si 2 podium-uri. In 2005, Rossi a continuat in aceeasi nota, cumuland 11 victorii si 5 clasari pe podium, cucerind astfel al 7-lea titlu.
In 2006, lucrurile nu au mai decurs insa similar, suferind de fenomenul de “chattering”, motocicletele Yamaha au performat relativ slab, in acel sezon Rossi a pierdut titlul in favoarea lui Nicky Hayden, pilot REPSOL HONDA. Desi finalul de sezon a fost unul in forta, acumuland podium-uri, constanta lui Hayden a fost greu de batut iar in ultima cursa de la Valencia, Valentino a cazut si astfel titlul a fost cedat.
Anul 2007 a adus o noua schimbare in cilindreea motoarelor, in scena intrand motorul de 800cc, a fost totodata si anul in care Rossi a intalnit un rival ce urma sa castige titlul, Casey Stoner, pilot in echipa de uzina Ducati. Dupa ce in 2006 a pilotat pentru echipa de client LCR HONDA, in 2007 Stoner a iesit invingator in 10 curse si a castigat primul titlu in era 800cc. Valentino a finalizat sezonul pe locul 3, castigand 4 etape de campionat.
In 2008, Yamaha a reusit sa puna in scena un motor competitiv, lupta dintre Rossi si Stoner a continuat culminand cu memorabila cursa de la Laguna Seca, Valentino castigand intr-un final al 8-lea campionat,  totalizand 9 victorii.
In 2009, Stoner era creditat cu sanse clare la titlu, dar totodata Jorge Lorenzo, ce debutase in 2008 in echipa oficiala Yamaha, s-a transformat intr-un puternic rival la titlu. Desi victoriile au fost impartine in mare intre cei 3, Rossi a reusit sa castige campionatul acumuland 6 victorii si 7 clasari pe podium.
Putem spune ca Valentino Rossi a fost ferit in cariera de accidentari majore, dar 2010 a facut nota discordanta, Rossi suferind un high-side violent in antrenementele  libere de la Mugello, verdictul fiind dur, dubla fractura de tibie si peroneu. Valentino revine la Sachsenring dupa 4 curse absentate, iar dupa o batalie pana in ultimul tur cu Stoner, Rossi termina pe locul 4.  Jorge Lorenzo castiga campionatul in 2010, iar Valentino termina pe locul 3, clasandu-se pe podium in ultimele 5 curse.

2011 / 2012

800cc / 1000cc DUCATI

In 2011, Rossi a concurat pentru echipa de uzina Ducati, implinind astfel un vechi vis, “cel mai bun pilot italian pilotand cea mai buna motocicleta  italiana”, astfel Valentino vizand castigarea a 3 titluri cu 3 constructori diferiti. Sperantele au fost mari, dar din pacate, chiar din prima zi de teste desfasurata la Valencia dupa ultima cursa din 2011, s-a observat atat prin timpul scos cat si prin modul in care pilota ca Rossi nu se simtea confortabil pe modelul Desmosedici.
Testele din iarna nu au adus imbunatatiri majore, iar la prima cursa din Qatar a terminat pe 7. Valentino s-a zbatut in 2011, clasarile fiind departe de omul care a reusit sa castige 9 titluri. Teoriile privind evolutia stearsa a lui Vale nu au incetat sa apara, argumentele fiind puternice de ambele parti. Dar totusi curiozitatea s-a manifestat in speta chiar incepand cu primul test din 2010, cand Valentino a pilotat prima data Ducati-ul. Cum este posibil ca un  pilot ce cu o zi in urma termina pe  podium sa scoata un timp cu 1 secunda ½ mai slab? Rossi a terminat sezonul pe locul 7, dupa 14 ani in care nu a finalizat nici un sezon mai jos de locul 3.
 
Sezonul 2012 se anunta a fi mult mai promitator, incepand cu finele sezonului 2011, principala modificare, cel putin vizuala a Desmosedici-ului a fost echiparea cu un cadru de aluminiu  dezvoltat de britanicii de la FTR, orientarea motorului a fost schimbata in vederea modificarii distributiei de greutate.  Cel putin la nivel declarativ, echipa din Borgo Panigale venea cu schimbari menite sa imblanzeasca caracterul dificil al motocicletei.
Sezonul 2012 a inceput slab pentru Vale cu o clasare pe locul 10 in Qatar, dupa cursa, Rossi a criticat dur “glontul din Bologna”,  iar media de specialitate a inceput sa speculeze ca pe fondul unei relatii deteriorate intre Ducati si Rossi, ar fi inevitabila o despartire. In 2012, Vale a bifat doua podium-uri, Le Mans si Misano Adriatico, in restul curselor performand sub asteptari, in prezent este pe locul 6 in clasment.
 
In August, Valentino a anuntat ca a semnat un contract pe 2 ani de zile, astfel revenind la echipa de uzina Yamaha.